Jan Čechlovský
emeritní poslanec, místostarosta a starosta města Chrudim

Chrudim pokračuje v přípravě napojení areálu sportovišť

Město Chrudim pokračuje v přípravě přímého napojení areálu městských sportovišť z okružní komunikace Dr. Milady Horákové. Těsně před začátkem prázdnin o tom rozhodla rada města, která schválila zhotovitele zpracování dalších stupňů projektové dokumentace.

„Důvody přípravy nového přímého sjezdu asi není nutné složitě komentovat. Nový sjezd by měl nahradit stávající urbanisticky i kapacitně neudržitelné napojení sportovišť přes most v ulici Vrchlického při současném nadměrném dopravním zatížení ulic Na Ostrově, V Průhonech, Vrchlického nebo Svatopluka Čecha,“ říká místostarosta města Jan Čechlovský.

Návrhem konceptu i prvních stupňů projektové dokumentace je chrudimský architekt Karel Thér. Jeho návrh přináší řešení v podobě nového sjezdu ke sportovištím přímo z městského okruhu za využití okružních křižovatek. Napojení je řešeno na principu pravých odbočení v rámci sjezdu i výjezdu, to znamená, že do sportovišť bude možné sjet z ulice Dr. Milady Horákové při cestě dolů od nemocnice, při výjezdu od sportovišť se bude odbočovat doprava směrem k OD Tesco. K otočení do protisměru řidiči využijí nedaleké kruhové objezdy.

Nový sjezd a výjezd by měl být řešen po náspu, který bude umístěn přibližně na úrovni zimního stadionu. Součástí řešení je i osvětlení komunikace včetně nasvícení přechodu pro chodce a odvodnění. Projekt neřeší parkovací místa, která budou vypořádána samostatně.

„Vzhledem k frekvenci využívání stávajících sportovišť a dopravnímu zatížení, a to i bez ohledu na případné další větší investice v daném místě, považujeme připravovaný sjezd jednoznačně za jednu z priorit. Opouštíme tím definitivně fantasmagorie v podobě dříve diskutovaných nových přemostění řeky a začínáme se blížit k rozumnému řešení,“ doplňuje místostarosta Jan Čechlovský. Přípravu a realizaci projektu doporučily vedení města jak komise sportovní, tak i komise stavební a podpořil je rovněž architekt města, rada města v souladu s tím před nějakou dobou schválila toto řešení jako jednu z dopravních priorit města.

Náklady na realizaci připravované stavby jsou v této chvíli odhadovány ve výši 10–15 milionů korun, jedná se však pouze o hrubý odhad na základě stávající dokumentace, který bude upřesněn právě v následných stupních projektové dokumentace.

Poté, co město získalo pravomocné územní rozhodnutí, bylo vypsáno výběrové řízení na zpracovatele posledních stupňů projektové dokumentace, tedy dokumentace pro stavební povolení, pro provedení stavby a pro výběr zhotovitele stavby. Jeho vítězem se stala pražská společnost VDI Projekt s. r. o. s cenou ve výši 300 tisíc korun včetně DPH, která po již zmíněném schválení výsledku „výběrka“ radou města začala na projektu pracovat.

„Ze všech výše zmíněných důvodů chceme co nejrychleji dotáhnout další stupně projektové dokumentace, získat stavební povolení a připravit celý projekt k faktické realizaci,“ dodává závěrem Jan Čechlovský. Podle jeho názoru by mohla být samotná stavba zahájena již v příštím roce.

11.7. 2018
Zdroj: Město Chrudim