Jan Čechlovský
emeritní poslanec, místostarosta a starosta města Chrudim

Ostřešanská spojka: město Chrudim nejásá

Chrudim je v rozpacích nad dokumentací na stavbu železniční Ostřešanské spojky. Je to plánovaná stavba nové železniční trati, která by po mnoha desetiletích konečně spojila Pardubice a Chrudim přímo, aniž by vlaky musely zajíždět do Rosic nad Labem a odtud couvat na pardubické nádraží. Město Chrudim zřejmě ke stavbě nevydá pro proces ochrany životního prostředí jednoznačně kladné stanovisko. „Město Chrudim obdrželo začátkem května dokumentaci na výstavbu Ostřešanské spojky k procesu EIA, při kterém se posuzuje vliv stavby na životní prostředí. Informace o dokumentaci byla neprodleně zveřejněna na úřední desce města. Od zveřejnění zároveň začala běžet lhůta 30 dnů, do níž může veřejnost poslat své písemné vyjádření k dokumentaci,“ nepřímo toto varování potvrdila mluvčí chrudimské radnice Sylva Drašnarová. „Ostřešanská spojka bude stavbou, jejíž umístění může na řadu generací zásadně ovlivnit nejen koncepci dopravy a dopravní obslužnosti, ale především krajinný ráz a okolí našeho města,“ vysvětlil Právu rezervovaný postoj města k projektu starosta města Petr Řezníček (SNK – ED).

Záměr nové železniční trati spojující města Chrudim a Pardubice je zpracován ve variantách vedení trati v zářezu, částečném zářezu nebo na náspu. Jako nejvhodnější je přitom preferována varianta na náspu, který bude místy dosahovat výšky přes 10 metrů. Pro Chrudimské tato nejlacinější varianta zřejmě nebude tou vyvolenou.

„Město Chrudim, jako dotčené území, své příležitosti vyjádřit se k dokumentaci určitě využije. Architekt města ve spolupráci s odbory úřadu v současné době připravuje podklady ke stanovisku města k této zásadní dopravní stavbě,“ jen naznačil možnost komplikací místostarosta města Jan Čechlovský (ODS). Ostřešanská spojka by měla výrazně zkrátit cestu po železnici mezi Chrudimí a Pardubice.

22.5. 2017
Zdroj: Právo