Chrudimští radní na svém druhém letošním jednání schválili zřízení komisí Rady města Chrudim. Obvyklý seznam těchto iniciativních a poradních orgánů rady rozšířily tři nové komise, změnou prošel rovněž jednací řád komisí.
Novinkou jsou Komise pro cestovní ruch, Komise pro digitalizaci a Komise pro komunikaci města. „Komisemi pro komunikaci a digitalizaci chceme město otevřít občanům, posunout správu města do 21. století. Zjednodušit občanům přinejmenším to, co na úrovni města jen lze, a pokud možno adresně. Kupříkladu obyvatele centra nemusí zatěžovat informace o blokovém čištění v sídlišti U Stadionu,“ vysvětluje chrudimský starosta František Pilný.
„Chrudim je krásné město, turisty stále nedoceněné. Přitom zde máme fenomén loutkářství zapsaný v UNESCO, který by mohl přitáhnout zájemce třeba z nedaleké Prahy,“ říká starosta Pilný ke vzniku Komise pro cestovní ruch.
Nové komise doplnily ty již dříve zavedené, jako jsou např. Dopravní komise, Komise historická a letopisecká, Kulturní komise, Komise hospodářského rozvoje a další. Celkem Rada města Chrudim zřídila pro své potřeby 17 komisí, dohromady s 214 členy včetně předsedů. Někteří členové jsou ovšem součástí více komisí současně. Seznam všech komisí a jejich členů je uveden na webu města chrudim.eu.
Schválen byl rovněž návrh nového Jednacího řádu komisí Rady města Chrudim. Zásadní změnou je možnost pro veřejnost zúčastnit se jednání komisí, pochopitelně za dodržení zásad ochrany osobních údajů a samotného jednacího řádu.
„Jak jsme předem říkali, otevíráme správu města občanům a zapojujeme je do jeho chodu. Jedním z takových kroků je právě zpřístupnění jednání komisí veřejnosti,“ říká místostarosta Pavel Štěpánek. „Podobná opatření byla v některých městech již zavedena a ukázalo se, že fungují dobře,“ odpovídá na případné obavy z neotřelého kroku města. Komise dále mají dle nového jednacího řádu povinnost scházet se ke svým zasedáním nejméně jednou za tři měsíce.
31.1. 2019